Googlen vuosikatsaus: tämä julkistettiin Saksassa vuonna 2021

Vuosi 2021 on hiljalleen päättymässä ja se tarkoittaa: on Googlen vuosittaisen katsauksen aika. Kuten joka vuosi, Google julkaisee top 10 hakukyselyt eri luokista. Tänä vuonna listoja hallitsivat aiheet corona, jalkapallo ja politiikka.

On tärkeää mainita, että Googlen vuosikatsaus ei näytä hakukyselyjen absoluuttista määrää kaudelle, vaan prosentuaalista kasvua edelliseen vuoteen verrattuna. Tämä selittää, miksi esimerkiksi Fortniten kaltaiset monivuotiset suosikit eivät näy trendeissä. Mutta nyt riittää puhe, katsotaan, mitä aiheita saksalaiset hakivat eniten Googlesta vuonna 2021.

Nämä ovat Saksan kuumimmat hakusanat vuonna 2021
Yleiset hakutermit
Vuosi 2021 on urheiluvuosi. EM-kisojen 2021, Bundesliigan ja olympiakisojen 2021 myötä kymmenen parhaan joukkoon mahtuu kolme urheiluaihetta. Mutta liittopäivävaalit 2021 ja Corona olivat kärkisijoilla myös tänä vuonna.

EURO 2021
Liittopäivävaalit 2021
Corona
Saksan Bundesliiga
Olympialaiset 2021
Whatsapp-Virhe
Biontech Jaa
Zapfenstreich Merkel
Gamestop-Jaa
Kasia Lenhardt
Uutisotsikot
Kategoriaotsikot ovat varsin poliittisesti vaikutusvaltaisia. Tässä ovat vuoden 2021 liittopäivävaalit. Lisäksi Merkelin vallankaappaus ja joukkojen vetäminen Afganistanista. Mutta tulvakatastrofi, rautatielakko ja Suezin kanavan saarto olivat tärkeitä puheenaiheita myös Saksassa vuonna 2021.

Liittopäivävaalit 2021
Corona
Zapfenstreich Merkel
Afganistan
Israel
Tulva
Rautatielakko
Suez
Kiina-Ohjus
La Palman tulivuorenpurkaus
Merkkihenkilöitä
Persoonallisuuksien luokka on täynnä tunnettuja nimiä monelta eri alalta. Kärjessä on tanskalainen jalkapalloilija Christian Eriksen, joka jouduttiin tänä vuonna elvyttämään pelikenttien romahdettua. Muiden jalkapalloilijoiden joukossa on myös kolme Liittokansleriehdokasta, kuten myös Alec Baldwin, joka joutui traagiseen onnettomuuteen kuvauspaikalla.

Christian Eriksen
Alec Baldwin
Gil Ofarim
Armin Laschet
Olaf Scholz
Annalena Baerbock
Mike Singer
Michael Ballack
Thomas Gottschalk
Jerome Boateng
Kanajuhlat
Jäähyväiset-kategoriassa Google listaa eniten edesmenneiden tähtien hakuja. Tässä Kasia Lenhardt, Willi Herren ja prinssi Philip ovat kärkikolmikossa.

Kasia Lenhardt
Willi Herren
Prinssi Philip
Jan Hahn
Philipp Mickenbecker
Horst Eckel
Gabby Petito
Gerd Müller
Barby Kelly
Emilio Ballack
Saksalaispoliitikot: sisällä
Etsityimpien poliitikkojen listalla eivät ole entinen liittokansleri Angela Merkel tai Uusi liittokansleri Olaf Scholz. Tässä kärjessä on CDU: n ex-liittokansleriehdokas Armin Laschet.

Armin Laschet
Olaf Scholz
Annalena Baerbock
Angela Merkel
Andrea Nahles
Nicole Bauer
Alice Weidel
Christian Lindner
Markus Söder
Bärbel Bas
Sarja
Ei ole yllättävää, että eteläkorealainen Netflix highlight ”Squid Game” johtaa sarjan rankingia. Historiallinen draama ” Bridgerton ”ja rikossarja” Lupin ” olivat myös hyvin suosittuja Googlen käyttäjien keskuudessa.

Kalmari-Peli
Bridgerton
Lupiini
Ginny & Georgia
Kuka tappoi Saran?
Ulkorannat
Sukupuolivalistus
Cobra Kai
Shadow and Bone
Fate: The Winx Saga
Miksi-, mitä -, miten-kysymyksiä
Miksi kysymykset ovat täynnä kysymyksiä monelta eri alalta. Tällaisia ovat muun muassa sosiaalisen median alustojen epäonnistumiset, EM-kisat 2021, DSDS ja Corona.

Samansuuntainen Kuva on nähtävissä What-kysymyksillä. Koronan mittoja koskevat kysymykset hallitsevat kuitenkin tässä. Ja myös how-kysymyksillä useimmat saksalaiset ovat kiinnostuneita lähinnä COVID-19: stä, mutta myös eri kuuluisuuksien iästä. Erityisen moni Saksalainen ihmetteli tänä vuonna, kuinka vanhoja kuningatar, Thomas Gottschalk, Helene Fischer ja Thomas Müller ovat.

Miksi-Kysy
Miksi Whatsapp ei toimi?
Miksi Rüdiger käyttää naamiota?
Miksi Dieter Bohlen ei ole enää DSDS: llä?
Miksei Roblox toimi?
Miksi taivas on keltainen?
Miksi bensa on niin kallista?
Miksi koronaluvut nousevat?
Miksi Instagram ei toimi?
Miksi WENDLERILLÄ ei ole enää DSDS: ää?
Miksi koirat syövät ruohoa?
Mitä Kysymyksiä
Kuinka paljon PCR-testi maksaa?
Mikä on Kuuban oireyhtymä?
Mitä vikaa WhatsAppissa on?
Mikä on 2G Plus?
Mitä rawr tarkoittaa?
Mikä on kerhotalo?
Mitä ovat lääketieteelliset naamarit?
Mitä 2G tarkoittaa?
Mikä on paitsio?
Mitä 3G plus tarkoittaa?
Miten kysyä
Kuinka kauan pikatesti on voimassa?
Kuinka vanha kuningatar on?
Kuinka kauan PCR-testi kestää?
Kuinka vanha Thomas Gottschalk on?
Kuinka vanha Helene Fischer on?
Miten Saksa pelasi?
Kauanko lukitus kestää?
Kuinka monta rokotetaan?
Montako astetta tänään on?
Kuinka vanha Thomas Müller on?

Saatat myös pitää...

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.